Ana içeriğe atla

Kendin için Bakım Rutinine Hazır Mısınız?

KRISTIN BUGDEN

-

Aralık 09, 2021

Konuyla ilgili bazı uzmanlarla bağlantı kurduk ve kişisel bakım gurusu da olsanız, sağlıklı yaşam rutininizi yenilemek de isteseniz, onların tavsiyelerine ihtiyacınız olacak. Kişisel bakım, kendinize daha iyi bakmanın yolları ve bunu yapmanıza engel olduğunu düşündüğünüz tüm engellerin üstesinden nasıl geleceğiniz hakkında daha fazla bilgi edinmek için okumanızı tavsiye ederiz.

Kale Alarm'a The ONE Awards’ta Büyük Ödül’ün sahibi oldu

Kendine Bakım Neyi Tanımlar?

Peki, kişisel bakım tam olarak nedir? 

Connecticut'taki Fairfield Üniversitesi'nde psikoloji doçenti olan PhD Paula Gill Lopez, kişisel bakım araştırma tanımının “entegre sağlıklı yaşam için kasıtlı, proaktif bir arayış; zihin, beden ve ruhu kişisel ve profesyonel olarak dengelemek.” diye tanımlıyor.

Gill Lopez'e göre iki tür kişisel bakım vardır: geçici ve kalıcı. Geçici kişisel bakım, arkadaşlarla vakit geçirmek veya zevk için okumak gibi strateji uygulandığında (ancak daha sonra bu hormonlar azalır) "iyi hissetme" hormonlarını serbest bırakırken, kalıcı kişisel bakım, yaşamınızda kalıcı bir değişiklik yapan bir uygulamadır. Gill Lopez, Lively'ye, farkındalık pratiği yapmak veya düzenli egzersiz alışkanlığı kazanmak gibi yaşam tarzını anlatıyor.

ss

Kendine Bakım Stratejileri Nelerdir?

Burada farklı kişisel bakım türlerine bir göz atacağız.

Fiziksel Öz Bakım

Fiziksel kişisel bakım, Olarte'nin Lively'ye söylediği zihin-beden bağlantısını kabul etmek ve onurlandırmak anlamına gelir. "Gerçek şu ki, kaygı ve stres gibi sorunlar insan vücuduna büyük zarar verebilir ve fiziksel kişisel bakım olmadan gerçek, anlamlı iyileşmenin gerçekleşmesi pek olası değildir" diyor. Olarte, müşterilerine su içmelerini ve vücutlarını hareket ettirmelerini hatırlatmak için kontrol listeleri öneriyor - yeterince basit görünen, ancak hayatın yoğun rutinlerinde kolayca unutulabilecek iki şey olması sebebi ile önemli.

Duygusal Öz Bakım

Duygusal kişisel bakım, duygularımızın farkına varmamızı ve ardından bu duyguları onurlandıracak şekilde ilerlememizi sağlar. 

Bu noktada, bir iş psikoloğu, yazar ve danışman olan Ellen Bard (Ocak 2022'de Your Work Wellness Toolkit - Mindset Tips, Journaling and Rituals to Help You adlı yeni bir kitabı çıktı), duygusal kelime dağarcığınızı genişletmenizi öneriyor. Bunu, ne hissettiğinizi daha ayrıntılı bir şekilde tanımlamanıza yardımcı olabilecek Plutchik'in Duygu Çarkı'na göz atarak yapabilirsiniz.

Bard, "Bir duyguyu adlandırmak, sizinle duygu arasında küçük bir mesafe yaratabilir, 

"Duyguları belirledikten sonra, o duyguyla tepki verdiğinizde dünyada neler olduğunu takip etmeye çalışın - daha sonra bu anlayışı, daha az hissetmek istediğiniz duyguları ortaya çıkaran durumları en aza indirmek ve daha az hissetmek istediğiniz durumları artırmak için kullanabilirsiniz. 

Daha fazla hissetmek istediğiniz duyguları gündeme getirin.”

Zihinsel/Psikolojik Öz Bakım

Düşünme şeklimizin zihinsel sağlığımız üzerinde büyük bir etkisi vardır ve zihinsel veya psikolojik kişisel bakım, zihnin dağınıklığını gidermeye ve sağlıklı bir zihinsel durumu korumaya yardımcı olan faaliyetleri içerir.

Goldstein, "Bazen tek çıkış yolu geçmektir" diyor. “

Manevi Öz Bakım

Goldstein, ruhsal kişisel bakımın, kendimizle olan bağlantımızı kabul edebileceğimiz, her an neye ihtiyacımız olduğunu sorabileceğimiz ve hangi mesajların gelebileceğini duymak için o derin nefesleri uygulayabileceğimiz yer olduğunu söylüyor. "Hayatımızın hikayesi üzerine derinlemesine düşünebileceğimiz, ne kadar ilerlediğimiz için teşekkür edebileceğimiz, gitmek istediğimiz yeri görselleştirip hissedebileceğimiz yer."

Özbakim Örnekleri Nelerdir?

Yukarıda da belirttiğimiz gibi, fiziksel olarak kendinize bakmak söz konusu olduğunda, bol miktarda dinlendirici uyku almanın yanı sıra su içmek ve egzersiz yapmak gibi şeyler de önemlidir. Bard, fiziksel kişisel bakımın "uzun vadeyi göz önünde bulundurarak size kısa vadeli kişisel bakım ve zevk veren küçük bir pasta yemeyi dengelemeyi (örneğin) içerebileceğini" ekliyor - bu nedenle besleyici yiyecekler, doğru makro besinler tükettiğinizden emin olun. Güneş ışığında oturun, rahatlatıcı bir banyo yapın, oturma odanızda dans edin, masaj yaptırın - fiziksel kişisel bakım için pek çok oseçenek var.

Hem duygusal hem de psikolojik öz bakım kapsamına girebilecek önemli bir öneri, akıllı telefonlarımıza (ve diğer ekranlara) ara vermektir. Olarte, "Bu küçük sihirli cep bilgisayarları bir kara delik eğlence sağlıyor - ancak nadiren bir kişinin şarjlı hissetmesine neden oluyor" diyor. "Egzersiz, meditasyon veya uyku gibi kişisel bakım uygulamaları için zamanınız olmadığını düşündüğünüzde, telefonunuzdan haberleri okuyarak veya video izleyerek gerçekten gününüzün saatlerini kaybetmediğinizden emin olun."

**Blog içeriğindeki bilgilendimeler www.vitalproteins.com sitesinden alınmıştır. Bu bilgiler, tıbbi teşhis veya tedavi için veya profesyonel tıbbi tavsiye yerine kullanılmak üzere tasarlanmamış olup dengeli ve çeşitli beslenme ile sağlıklı yaşamın önemi hakkında bilgilendirmek amacıyla hazırlanmıştır. Tıbbi durumunuz ve uygun tıbbi yaklaşım ile ilgili bilgi almak için doktorunuza danışın. Buradaki bilgilendirme, ürün tanıtımı dahil herhangi bir pazarlama amacı taşımamaktadır.