Ana içeriğe atla

Mutluluğu Artırmak İçin Uzmanlardan 5 İpucu

SARAH SCHUH

-

Şubat 11, 2022

Kış aylarında yolumuza devam ederken, "nasıl mutlu olunur" aramalarında bir artış görmemiz şaşırtıcı değil. (Gün ışığı ve dışarıda geçirilen zaman gibi şeyler ruh halinizi yükselten şeyler olduğundan kış aylarında bunun tam tersinin yaşanmasına şaşmamalı!) Bu sezon moralinizi yükseltmek için size iki Mutluluk Koçu seçtik.

Ruh halinizi değiştirmek için günlük alışkanlıklardan, daha mutlu hissetmek için atılacak adımlara kadar, tavsiye edeceklerini görmek için takipte kalın.

Nasıl Mutlu Olunur?

Öncelikle, ruh halinizi yükseltmek için rutininize ekleyeceğiniz günlük alışkanlıkları düşünün. Burada öğrendiğimiz bir şey varsa, o da rutinlerin anahtar olduğudur. Sabah egzersiz rutininiz var mı? Belki de gece cilt bakımı rutini rahatlamanıza yardımcı olur. Aynı şey ruh haliniz için de geçerli olabilir.

Genel durumunuzu iyileştirmek için biz buna şükran pratiği ismini verdik. Lisanslı Klinik Sosyal Hizmet Uzmanı ve Sertifikalı Yaşam Koçu Brittney Soukhone, "Minnettar olduğunuz şeyleri belirlemeye yönelik şükran pratiği, daha mutlu ve keyifli bir gün için niyet belirlemenize yardımcı olabilir" diyor.

Bunu yapmanın birkaç yolu arasında meditasyon ve nefes çalışması, olumlamalar oluşturmak ve biraz hareket etmek yer alır! "Meditasyon ve nefes çalışması, dikkatimizi şimdiki ana çekerek ve zihin ve beden bağlantımızı geliştirerek meşgul zihinlerimizi yeniden yönlendirmeye yardımcı olur. 

Olumlamalar, olumlu düşünmeyi günlük olarak hatırlatarak zihniyetimizi ve inanç sistemlerimizi yeniden çerçevelendirmemize yardımcı olur. Son olarak, hareket zihinsel berraklığımızı geliştirirken aynı zamanda stres ve kaygıyı da azaltır” diyor.

Bunu bir adım daha ileri götüren Mutluluk ve Kahkaha Koçu Jacquiline Hamilton, bize günlük şükran ve mutluluk pratiği rutininin bir örneğini veriyor.

“Önce tüm gün  boyunca nasıl hissetmek istediğime dair bir niyet belirledim. Genel olarak, 'Mutluyum, sakinim ve sağlıklıyım'’ gibi bir şey. Günüm kolay ve harika  geçecek bunun için heyecanlıyım.'...

Buna ek olarak meditasyon yapıyor ve yoga nefes seansları dinliyorum ve sakin ve mutlu bir zihin ile güne başlamak harika oluyor.

Şimdi sizi kişisel olarak mutlu hissettirenşeyleri bulmaya geçelim!

NASIL MUTLU OLUNUR?

Sizi Mutlu Hissettiren Şeyleri Nasıl Buluyorsunuz?

Artık bir rutin oluşturmanın önemini ve bunu nasıl yapacağımızı belirlediğimize göre, sizi mutlu eden şeyleri bulma hakkında konuşalım, böylece bunları günlük yaşamınıza dahil edebilirsiniz. Soukhone'un önerdiği bu basit alıştırma, başlamanıza yardımcı olabilir: "Bir dakikanızı ayırarak size neşe veren geçmiş anıları düşünün. Ne yapıyordun? Oradaki kimdi? Neden mutluydun? Çocukken size keyif veren hobileriniz nelerdi? En çok hangi başarılarından gurur duyuyorsun?” 

Bunu yaparken, "bunun ne olduğunu" bulmanın biraz zaman alabileceğini anlayın – ama bu bir zaman kaybı değil! 

Hamilton’dan "Şu alıntıyı seviyorum: 'Bir ömür boyu mutluluk anbean, günden güne geliştirilir'," diyor Hamilton. Mutluluk arayışınızda sabır her zaman iyi bir şeydir!

Mutlu Olmanın Yolları Nelerdir?

Tabii ki, mutluluk da birçok biçimde olabilir. Hayatınızdakileri önceliklendirmeden, sevdiklerinizi hataları için bağışlamaya kadar, Soukhone bunların nasıl görünebileceğini söylüyor: Mutluluğunuz için sorumluluk almak. Zihinsel ve duygusal esenliğinize bilinçli olarak öncelik verin. Kişisel bakım pratiği yapmak, kendinizi kontrol etmek ve size neşe getiren aktiviteler dahil etmek. 

Hayatta hem olumlu hem de olumsuz duyguları deneyimlememiz gerektiğini anlamak.

Üzüntü, korku ve endişe yaşamak, hayatı yanlış yaşadığınız veya sizde bir sorun olduğu anlamına gelmez; bu, insan deneyiminin bir parçasıdır. Kendinizi affedin ve geçmiş acı verici deneyimleri ve hataları bırakın. Bu deneyimlerin, kendinizin daha iyi bir versiyonuna dönüşmenize yardımcı olması gerektiğine inanmayı seçin. 

Hedeflerin belirlenmesi. Küçük günlük hedefler, zihnimizi bir başarı duygusu yaratmaya yönlendirmeye yardımcı olur. Başkalarına yardım etmek bize bir amaç duygusu verir ve ruh halimizi iyileştirir. Bu, gönüllülük, bağışlamak, akıl hocalığı ve hatta sosyal medyada yararlı bilgiler paylaşmak yoluyla bile olabilir. Değerli olduğuna ve mutluluğu hak ettiğine inanmak.

MUTLU OLMAK İÇİN ATILACAK 5 ADIM

Ruh halini yükselten günlük alışkanlıklar? Kontrol. Mutluluğu bulma yaklaşımları? 

Gerçekten mutlu olmak için atılması gereken adımlar? 

Hamilton'a göre uzmanlarımız sizi mutlu olmak için atmanız gereken beş adımdan oluşan ilham verici bir listeyle baş başa bırakıyor:

Tutkunuzu Bulun: Dürüst olmak gerekirse, sevmediğiniz bir işe gitmekten nefret ederek sabah kalkmaktan daha kötü bir şey yoktur. Çeşitli nedenlerle işinizden ayrılamıyorsanız, zihninizi, bedeninizi ve ruhunuzu iyileştirmek için kendinizi kaptırabileceğiniz bir tutku, bir hobi bulun. Bir şey yaratırken mutlu olmak bu hayattaki amacımız.

Değerlerinize Sahip Çıkın: Son zamanlarda temel değerlerinizin ne olduğunu düşündünüz mü? Koşullara göre değişirler, bu nedenle değerlerinizi sık sık yeniden değerlendirin.

Kalbinizi Dinleyin: Kalbinizde hissettiğiniz neşe paha biçilemez. Hissetmenin gücünü hafife almayın. Mutlu bir kalp mutluluk saçar.

Sevdiğiniz Şeyleri Yapın: Müzik dinlemeyi, yazmayı, doğada yürümeyi seviyor musunuz? Bunu her yaptığında seni heyecanlandıran şey nedir? Bundan daha fazlasını yapın!

Basit Zevklerin Tadını Çıkarın: Gün batımını izlemek, sevdiğinizle kucaklaşmak veya bir fincan sıcak kahve. En basit şeyler gerçekten en iç açıcı deneyimlerdir.

 

**Blog içeriğindeki bilgilendimeler www.vitalproteins.com sitesinden alınmıştır. Bu bilgiler, tıbbi teşhis veya tedavi için veya profesyonel tıbbi tavsiye yerine kullanılmak üzere tasarlanmamış olup dengeli ve çeşitli beslenme ile sağlıklı yaşamın önemi hakkında bilgilendirmek amacıyla hazırlanmıştır. Tıbbi durumunuz ve uygun tıbbi yaklaşım ile ilgili bilgi almak için doktorunuza danışın. Buradaki bilgilendirme, ürün tanıtımı dahil herhangi bir pazarlama amacı taşımamaktadır.